.
e PDF Εκτύπωση E-mail
Πέμπτη, 05 Μάιος 2011 23:32

ghshshsfh

 
ΔΑΚΕ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΕΝΙΑΙΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ 2011 PDF Εκτύπωση E-mail
Τρίτη, 19 Απρίλιος 2011 19:26

ΝΕΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ

 

Μετά τη δημοσιοποίηση της έρευνας που πραγματοποιήθηκε, για λογαριασμό των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και Εσωτερικών από τις ιδιωτικές εταιρείες ICAP και HAY GROUP διαπιστώνονται πλέον, πριν από την τελική πρόταση της κυβέρνησης, βασίμως τα παρακάτω:

 

Α. 1. Κατέρρευσε και επισήμως ο μύθος που κυριαρχούσε, σκοπίμως, ότι για το Δημόσιο υπήρχε υπερβολικά υψηλή δαπάνη μισθοδοσίας για τους εργαζόμενους.

2. Αποκαλύφθηκε πλήρως ότι οι δαπάνες για τους μισθούς των εργαζομένων, στις δημόσιες υπηρεσίες, είναι από τις χαμηλότερες στην Ε.Ε. και στις χώρες του ΟΟΣΑ.

3. Τα σενάρια που μέχρι χθες άφηναν κάποιο περιθώριο αισιοδοξίας, αρχίζουν να παίρνουν όλο και πιο επίσημη θέση και να καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα: ΝΕΕΣ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΠΩΛΕΙΕΣ.

4. Ραγδαία μείωση του ανθρώπινου δυναμικού, ακόμη και σε υπηρεσίες απαραίτητες για όλους τους πολίτες και με ιδιαίτερα κοινωνικό περιεχόμενο (υγείας, παιδείας, ασφάλειας, πυρόσβεσης, καθαριότητας κ.λ.π.). Υπηρεσίες που έχουν σε μεγάλο βαθμό ήδη αποδυναμωθεί, μετά την απομάκρυνση των εργαζομένων με stage και συμβάσεις διαφόρων ειδών.

5. Αποκαλύπτεται πλήρως πλέον ένας από τους βασικούς λόγους, της καλά οργανωμένης από την κυβέρνηση και τους παπαγάλους των Μ.Μ.Ε. παραποιητικής και παραπλανητικής προπαγάνδας που ύβρισε και λασπολόγησε, με πρωταγωνιστή τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, δημόσιες υπηρεσίες και εργαζόμενους σ' αυτές. Αυτό όμως που δεν υπολόγισαν σωστά είναι ότι υπηρεσίες όπως η παιδεία, η υγεία, η ασφάλεια, η καθαριότητα κ.λ.π. έχουν άμεσες πρακτικές και δραματικές συνέπειες για το σύνολο σχεδόν του λαού μας και θα εισπράξουν αυτή την οργή συντόμως.

6. Το 2010 αποχώρησαν (συνταξιοδοτήθηκαν) από τις υπηρεσίες του Δημοσίου 53.000 περίπου εργαζόμενοι, το 2011 αναμένεται να αποχωρήσουν πάνω από 40.000 και μέχρι το τέλος του 2013 είναι ολοφάνερο, η φυγή θα ξεπεράσει κατά πολύ το 150.000. Με την πολιτική των προσλήψεων και τη σχέση ένας προσλαμβάνεται για κάθε πέντε συνταξιοδοτήσεις η μείωση του ανθρώπινου δυναμικού θα ξεπεράσει τις 120.000.

7. Νέες μειώσεις σε εξέλιξη. Μετά το 25% των μισθολογικών μειώσεων το 2010 ήδη είναι σε εξέλιξη οι παρακάτω μειώσεις από το 2011 και μέχρι το 2015.

α) Με την πολιτική του παγώματος των μισθών, για 6 ολόκληρα χρόνια, οι εργαζόμενοι θα απολέσουν, συνολικά, πάνω από 1,5 δις ευρώ (μόνο το 2010 η απώλεια ήταν 400 εκατ. ευρώ). Αυτή η απώλεια θα κοστίσει στους μισθούς, στις αυξήσεις του χρονοεπιδόματος κ.λ.π., στις συντάξεις και όλα αυτά για όλη τη ζωή του κάθε εργαζόμενου.

β) Μείωση δαπανών μισθοδοσίας όπως προβλέπεται ρητά από το μνημόνιο, κατά 2,7 δις ευρώ για την τριετία 2011-2012-2013. Άρα νέα μείωση, κατά πάσα πιθανότητα, στα επιδόματα.

γ) Το τρίτο αναθεωρημένο μνημόνιο, προβλέπει ρητά εξοικονόμηση 150 εκατομμυρίων από τη μείωση του οικογενειακού επιδόματος.

δ) Μέχρι το 2015 προβλέπεται μείωση δαπανών, από το σύνολο των υπηρεσιών του δημοσίου, από τη μισθοδοσία 9 έως 10 δις ευρώ.

 

Β. ΣΕΝΑΡΙΟ

που φαίνεται ότι θα είναι η πιθανότερη επιλογή της κυβέρνησης.

  1. Υπόδειγμα για την κατασκευή του νέου μισθολογίου φαίνεται ότι είναι τα μισθολογικά συστήματα της Αυστρίας, της Γερμανίας και των υπηρεσιών της Ε.Ε. Στην αποτύπωση όμως των αριθμητικών μεγεθών οι αποστάσεις θα είναι πολύ μακριά και από τα τρία είδη των μισθολογίων.

  2. Είναι διακριτή πλέον η απόφαση της κυβέρνησης για την κατάργηση όλων των ειδικών μισθολογίων. Είναι απολύτως κλειστά όμως τα χαρτιά της για το τι θα βάλουν στην θέση τους. Μια πληροφορία, έγκυρη, λέει ότι μετά το κούρεμα των επιδομάτων οι παλιοί εργαζόμενοι θα συνεχίσουν την μισθολογική πορεία τους και οι νεοπροσλαμβανόμενοι θα μπουν στο ίδιο τσουβάλι της φτώχειας με τους υπολοίπους.

  3. α) Δραστική μείωση των επιδομάτων, που αποδεικνύεται ότι είναι και η αιτία της μεγάλης ανισορροπίας στο εσωτερικό του μισθολογίου.

           β) Καταργούνται τα περισσότερα των επιδομάτων. Στόχος και απόφαση της κυβέρνησης είναι να περιοριστούν τα επιδόματα κάτω από τα 15, από τα 54 που υπάρχουν σήμερα.

  1. Παραμένει ισχυρή, η πολιτική θέση ότι ο εισαγωγικός μισθός θα παραμείνει αρκετά κάτω από τα 1000 ευρώ. Ενώ οι πληροφορίες, ισχυρά επιμένουν και για οροφή που δεν θα ξεπερνά τα 1800 ευρώ.

  2. Αλλάζει η αναλογία αποχωρήσεων - προσλήψεων και από το ένας προσλαμβάνεται για κάθε πέντε που φεύγουν, γίνεται ένας προσλαμβάνεται για κάθε επτά που φεύγουν.

  3. Το κόστος της μισθοδοσίας στο σύνολο των αμοιβών για κάθε υπηρεσία του δημοσίου από το 9% επί του ΑΕΠ που έφθασε το 2009 (κυρίως με παροχές που δόθηκαν σε προσωπικό εκτός των τακτικών υπαλλήλων) προβλέπεται να κατέβει στο 7%. Το κακό όμως είναι ότι το κόστος της μείωσης θα χρεωθεί και πάλι στο τακτικό προσωπικό και χωρίς εξαιρέσεις για τους χαμηλόμισθους. Αυτό είναι και μια από τις βασικές αποδείξεις για μισθολόγιο με μικρότερους μισθούς από τους σημερινούς.

 

Γ. ΜΟΝΤΕΛΑ 

  1. Αυστριακό

- Θεωρείται πρότυπο γιατί είχε σημαντική μείωση των εργαζομένων στις δημόσιες υπηρεσίες από το 2000 έως το 2007 σε ποσοστό 23,6%. Δηλαδή για κάθε 100 συνταξιοδοτήσεις προσλαμβάνει 77 νέους εργαζόμενους. Ενώ αυτό που δρομολογεί η Ελληνική κυβέρνηση είναι ότι για κάθε 100 συνταξιοδοτήσεις θα προσλαμβάνει 14 νέους εργαζόμενους.

- Θεωρείται επίσης πρότυπο γιατί περιόρισε αισθητά τον αριθμό των μονίμων υπαλλήλων και αύξησε τον αριθμό των συμβασιούχων αορίστου χρόνου.

- Έχει για κάθε κατηγορία υπαλλήλων 19 κλιμάκια.

- Η δοκιμαστική περίοδος για κάθε νεοπροσλαμβανόμενο είναι 4 χρόνια.

- Το ανώτερο ποσό που φθάνει ο κάθε εργαζόμενος είναι τα 2900 ευρώ, χωρίς να υπολογίζονται τα επιδόματα.

- Το ανώτερο επίδομα θέσης μπορεί να φθάνει τα 9.101 ευρώ. Αντίστοιχο σύστημα υπάρχει και στον ιδιωτικό τομέα, μόνο που αντί για επίδομα θέσης υπάρχει χρονοεπίδομα.

- Υπάρχουν 8 είδη επιδομάτων (υπερωρίας, ταξιδίων, οδοιπορικών, παραγωγικότητας, επικινδυνότητας, 10ετίας, 15ετίας, 20ετίας, ξένης γλώσσας, οικογενειακό).

  1. Γερμανικό

  • Ώρες εργασίας ανά εβδομάδα:

Χειμώνα : 38,5

Καλοκαίρι : 38

  • Υπάρχουν μόνιμοι και αορίστου χρόνου με διαφορετικούς μισθούς.

Μισθοί : ΥΕ : εισαγωγικός 1474 καταληκτικός 2011

ΔΕ : ΄΄ 1621 ΄΄ 2533

ΤΕ : ΄΄ 1916 ΄΄ 3920

ΠΕ : ΄΄ 2880 ΄΄ 5480

  • Υπάρχουν διάφορα επιδόματα, στο σύνολο 13.

  1. Υπηρεσίες Ε.Ε.

Βασικοί μισθοί : εισαγωγικός 2300 καταληκτικός 16000

Κλιμάκια : από 1 έως 16

Από 1 έως 11 υποστηρικτικό έργο

16 : Γενικοί Διευθυντές

 

ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΚΥΨΕΙ ΔΙΑΛΟΓΟΣ 

  1. Ενιαία αντιμετώπιση όλων των εργαζομένων (παλαιοί, νέοι, κλάδων κ.λ.π.).

  2. 4 κατηγορίες σύμφωνα με τα επιστημονικά τους προσόντα:

          Υ.Ε.: Απόφοιτοι Δημοτικού ή Τριτάξιου Γυμνασίου

          Δ.Ε.: Απόφοιτοι Λυκείου

          Τ.Ε.: Πτυχιούχοι ΤΕΙ

          Π.Ε.: Πτυχιούχοι Πανεπιστημίων

    3. Εισαγωγικός βασικός μισθός στην ΥΕ κατηγορία 1300 ευρώ.

        Ανάλογος (μεγαλύτερος) βασικός εισαγωγικός μισθός στις υπόλοιπες κατηγορίες.

    4. Ανάπτυξη του βασικού μισθού στη σχέση 1 Χ 2 (δηλαδή 1300 Χ 2 = 2600), μετά από 

        32  χρόνια (16 κλιμάκια ανά δύο χρόνια).

    5. Σχέση μεταξύ εισαγωγικού βασικού μισθού της ΥΕ κατηγορίας και του καταληκτικού της ΠΕ κατηγορίας 1 Χ 3 (1300 Χ 3 = 3900).

     6. Πλήρη σύνταξη στα 35 χρόνια (35/35).

     7. Υπολογισμός της σύνταξης : Τελευταίος μισθός στο 80% .

  1. Διατήρηση ενός επιδόματος, για κάθε κλάδο και με συγκεκριμένο μέγεθος.

  2. Διατήρηση και αύξηση του οικογενειακού επιδόματος.

  3. Διατήρηση και ανάλογη αναπροσαρμογή των επιδομάτων: θέσης, ειδικών συνθηκών, ανθυγιεινής και επικίνδυνης εργασίας.

  4. Επιστροφή του 13ου και 14ου μισθού.

 

Για την Ε.Γ. της ΔΑΚΕ - ΔΤ

 

              Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                            Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

       ΗΛΙΑΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ                                           ΕΡΜΗΣ ΚΑΣΣΕΣ

 

 
ΔΑΚΕ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ - ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟ 2011 PDF Εκτύπωση E-mail
Τρίτη, 19 Απρίλιος 2011 19:20

 

ΤΟ ΝΕΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ

-Ερμηνευτικός οδηγός για τους Δημοσίους Υπαλλήλους-

 

Με τις νέες ρυθμίσεις στο ασφαλιστικό ανατρέπονται συνταξιοδοτικά δικαιώματα, κυρίως, σε όσους ασφαλίστηκαν από την 1η Ιανουαρίου του 1983 μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 1992.

Μεγάλες ανατροπές προκλήθηκαν γενικά σε μητέρες αλλά κυρίως σε αυτές με τα ανήλικα τέκνα οι οποίες θα υποστούν την αύξηση του ορίου ηλικίας από το 2013 στο 65ο έτος. Επίσης ανατροπές δικαιωμάτων γίνονται και σ΄ αυτές με τρία παιδιά και άνω, οι οποίες χάνουν την ευνοϊκή ρύθμιση που είχαν και τους έδινε το δικαίωμα να συνταξιοδοτούνται με 20 χρόνια υπηρεσίας και χωρίς όριο ηλικίας. Και αυτές οι περιπτώσεις, από το 2013, υποχρεούνται στη ρύθμιση του να παίρνουν σύνταξη στα 65 τους χρόνια.

Ευνοϊκές ρυθμίσεις δημιουργούνται για τους άνδρες, τη διετία 2011 και 2012, που έχουν τρία παιδιά και άνω καθώς και σ' αυτούς που έχουν ανήλικα παιδιά και 25 χρόνια υπηρεσίας (όταν αυτά συμπληρώνονται το 2011 ή το 2012).

Επίσης ευνοϊκές ρυθμίσεις δημιουργούνται από το 2011 και μετά, για αυτούς που δεν συμπληρώνουν 25 έτη υπηρεσία μέχρι 31/12/2010, αφού μόνο αυτοί μπορούν να εντάξουν στον υπηρεσιακό τους χρόνο πλασματικά χρόνια, για το 2011 έως 4, για το 2012 έως 5, για το 2013 έως 6 και για το 2014 έως 7.

Το νέο τοπίο που δημιουργείται για τους δημοσίους υπαλλήλους με παιδιά διαμορφώνονται ως εξής:

 

1. Άνδρες με ενήλικα παιδιά

Όσοι θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα το 2011 ή το 2012 θεωρούνται οι τυχεροί αφού θα βγουν με μειωμένο όριο ηλικίας, γιατί εξομοιώνονται με το συνταξιοδοτικό δικαίωμα των γυναικών. Από το 2013 και μετά, όλοι πλέον οι άνδρες που κατοχυρώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα με 25 χρόνια υπηρεσίας, μπορούν να συνταξιοδοτηθούν στο 60ο έτος, με μειωμένη σύνταξη, ή στο 65ο έτος της ηλικίας τους, με πλήρη σύνταξη.

Ειδικά για το 2011 το όριο ηλικίας είναι το 61ο για πλήρη σύνταξη και το 56ο έτος για μειωμένη. Για το 2012 το όριο ηλικίας ανεβαίνει στο 63ο για πλήρη σύνταξη και στο 58ο έτος για μειωμένη.

Οι παραπάνω ευνοϊκές ρυθμίσεις δεν ισχύουν για όσους θεμελίωσαν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2010. Αυτοί οι ασφαλισμένοι θα συνταξιοδοτηθούν με το παλαιό ασφαλιστικό καθεστώς το οποίο προβλέπει υψηλότερα όρια ηλικίας.

 

  1. Γυναίκες με ενήλικα τέκνα

Με 25 χρόνια ασφάλισης θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα. Όμως η σύνταξή τους καταβάλλεται σε ηλικίας 61 ετών (ήταν στο 60ο μέχρι το 2010) και μειωμένη στο 56ο έτος (ήταν στο 55ο μέχρι το 2010). Το 2012 το όριο ηλικίας για πλήρη σύνταξη γίνεται το 63ο και για μειωμένη το 58ο. Από το 2013 και μετά για όλες τις παραπάνω γυναίκες το όριο ηλικίας για καταβολή σύνταξης είναι το 65ο.

Για όσες γυναίκες θεμελίωσαν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι 31/12/2010 συνταξιοδοτούνται με το παλαιό καθεστώς.

 

  1. Άνδρες με ανήλικα τέκνα

Μέχρι 13 χρόνια νωρίτερα μπορούν να συνταξιοδοτηθούν όσοι δημόσιοι υπάλληλοι έχουν ανήλικα παιδιά και συμπληρώνουν το 2011 25 χρόνια ασφάλιση. Οι ασφαλισμένοι αυτοί μπορούν να συνταξιοδοτηθούν στο 52 έτος της ηλικίας τους (ήταν το 65ο έτος μέχρι το 2010).

Όσοι συμπληρώσουν 25 χρόνια ασφάλισης το 2012, μπορούν να πάρουν σύνταξη σε ηλικία 55 ετών. Για όλους αυτούς, από το 2013 και μετά, το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης τους γίνεται 65.

Σε αυτές τις μεταβατικές ρυθμίσεις δεν συμπεριλαμβάνονται όσοι ασφαλισμένοι θεμελίωσαν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι 31/12/2010. Για αυτούς που εξαιρούνται το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης τους παραμένει το 65ο έτος.

 

  1. Γυναίκες με ανήλικα τέκνα

Όσες μητέρες ανηλίκων συμπλήρωσαν, μέχρι 31/12/2010, 25 έτη ασφάλισης, διατηρούν το δικαίωμά τους να συνταξιοδοτηθούν και να τους καταβληθεί η ανάλογη σύνταξη που δικαιούνται, σε ηλικία 50 ετών και άνω.

Όσες μητέρες ανηλίκων συμπληρώσουν 25 έτη ασφάλισης (πραγματικά/πλασματικά) το 2011, μπορούν να συνταξιοδοτηθούν και τους καταβάλλεται η ανάλογη σύνταξη που δικαιούνται σε ηλικία 52 ετών και άνω.

Όσες μητέρες ανηλίκων συμπληρώσουν 25 έτη ασφάλισης (πραγματικά/πλασματικά) το 2012, μπορούν να συνταξιοδοτηθούν και να τους καταβάλλεται η ανάλογη σύνταξη που δικαιούνται σε ηλικία 55 ετών και άνω.

Από το 2013 και μετά όλες οι περιπτώσεις, των παραπάνω μητέρων με ανήλικα συνταξιοδοτούνται σε ηλικία 65 ετών με 25 έτη ασφάλισης τουλάχιστον.

 

 

5. Άνδρες με τρία παιδιά

Μέχρι 31/12/2010, το ευνοϊκό καθεστώς συνταξιοδότησης για τις γυναίκες, ίσχυε μόνο για τους άνδρες που ήταν χήροι ή είχαν την επιμέλεια των ανήλικων απιδιών τους με δικαστική απόφαση (20 χρόνια ασφάλισης χωρίς όριο ηλικίας).

Από το 2011 οι συγκεκριμένοι άνδρες - πατέρες τριών παιδιών - μπορούν να βγουν σε σύνταξη με 21 χρόνια ασφάλισης και να τους καταβάλλεται η ανάλογη σύνταξη που δικαιούνται σε ηλικία 52 ετών.

Το 2012, οι παραπάνω άνδρες, μπορούν να συνταξιοδοτηθούν με 23 έτη ασφάλισης (πραγματικά/ πλασματικά) και να τους καταβληθεί η σύνταξη τους σε ηλικίας 55 ετών.

Από το 2013 και μετά, το ασφαλιστικό δικαίωμα, κατοχυρώνεται με 25 έτη ασφάλισης και καταβάλλεται η σύνταξη στο 65ο έτος της ηλικίας τους.

Εδώ ισχύει η ευνοϊκή ρύθμιση και γι' αυτούς που θεμελίωσαν συνταξιοδοτικό δικαίωμα πριν από την 31η Δεκεμβρίου 2010.

Επίσης το δικαίωμα αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από τους δύο γονείς.

 

 

6. Γονείς με ανάπηρα παιδιά

(ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω)

Και οι δύο γονείς μπορούν να συνταξιοδοτηθούν με 25 χρόνια ασφάλισης και να τους καταβληθεί η σύνταξη τους από το 50 έτος της ηλικίας τους.

 

 

7. Πολύτεκνες μητέρες

Όσες συμπλήρωσαν 20 έτη ασφάλισης, μέχρι 31/12/2010, μπορούν να συνταξιοδοτηθούν ανεξάρτητα σε ποια ηλικία βρίσκονται.

Το 2011 απαιτούνται 21 χρόνια ασφάλισης και η σύνταξή τους καταβάλλεται σε ηλικία 52 ετών.

Το 2012 απαιτούνται 23 χρόνια ασφάλισης (πραγματικά/πλασματικά) και για να χορηγηθεί σύνταξη το 55ο έτος ηλικίας.

Από το 2013 και μετά απαιτούνται 25 έτη ασφάλισης και η σύνταξη θα χορηγείται στο 65ο έτος της ηλικίας τους.

 

 

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ

Η αναγνώριση πλασματικού χρόνου γίνεται μόνο από αυτούς που δεν έχουν κατοχυρωμένο ασφαλιστικό δικαίωμα (25 έτη ασφάλισης) μέχρι 31/12/2010.

Τα πλασματικά χρόνια διευκολύνουν, όσους τα δικαιούνται, και για να φύγουν γρηγορότερα στη σύνταξη και για να αυξήσουν το ποσό της χορηγούμενης σύνταξης.

Μάλιστα δε όσοι δημόσιοι υπάλληλοι έχουν παιδιά μπορούν να αναγνωρίσουν, συνολικά, μέχρι 12 χρόνια.

Σύμφωνα με τη ρύθμιση για το 1ο παιδί αναγνωρίζεται 1 έτος πλασματικού χρόνου, για τα 2 παιδιά 3 έτη (1+2), για τα 3 παιδιά 5 έτη που είναι και το ανώτερο (1+2+2=5 έτη). Το δικαίωμα αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί και από τους 2 γονείς.

Εδώ και πάλι ισχύει η αδικία της ρύθμισης αφού εξαιρεί όσους έχουν θεμελιώσει (25 έτη) συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι 31/12/2010.

Ο πλασματικό χρόνος των παιδιών λαμβάνεται υπόψη και για τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος και για την προσαύξηση της σύνταξης. Αναγκαία προϋπόθεση, για τους υπαλλήλους αυτούς, είναι να έχουν συμπληρώσει 15 έτη πραγματική δημόσια υπηρεσία.

Παράλληλα, στους δημοσίους υπαλλήλους, δίνεται η δυνατότητα αναγνώρισης και χρόνου άδειας άνευ αποδοχών για την ανατροφή παιδιού μέχρι έξι ετών.

 

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ

 

  1. Αποχώρηση πριν την προβλεπόμενη ηλικία

Όταν ο δημόσιος υπάλληλος θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα, χωρίς όμως να έχει συμπληρώσει τα σε κάθε περίπτωση προβλεπόμενα όρια ηλικίας, μπορεί να αποχωρήσει από την υπηρεσία του αφού υποβάλλει αίτηση συνταξιοδότησης. Σε αυτή την περίπτωση η σύνταξη θα καταβληθεί όταν συμπληρωθούν και τα όρια ηλικίας. Μέχρι τότε ο αποχωρήσας υπάλληλος δεν θα λαμβάνει καμία αμοιβή.

 

 

 

  1. Πρόωρη συνταξιοδότηση

Δίνεται η δυνατότητα σε κάθε υπάλληλο που έχει θεμελιώσει δικαίωμα σύνταξης να ζητήσει καταβολή μειωμένης σύνταξης κατά πέντε (5), κατ' ανώτατο όριο, χρόνια πριν την συμπλήρωση του προβλεπόμενου ορίου ηλικίας. (π.χ. όταν προβλέπεται ως όριο ηλικίας τα 65 έτη, δύναται να καταβληθεί μειωμένη σύνταξη από το 60ο και άνω).

Στην περίπτωση όμως αυτή υπόκειται σε ανάλογη μείωση. Η μείωση είναι ανάλογη του χρόνου που υπολείπεται μέχρι τη συμπλήρωση του ορίου ηλικίας που απαιτείται για πλήρη σύνταξη. Για μεν τους παλαιούς ασφαλισμένους η μείωση είναι 1/267 για κάθε μήνα που υπολείπεται ή 4,5% για κάθε έτος. Για δε τους νέους ασφαλισμένους η μείωση συνίσταται στο 1/200 για κάθε μήνα που υπολείπεται ή 6% για κάθε έτος. (Παλαιοί ασφαλισμένοι θεωρούνται αυτοί που έχουν ασφαλιστεί έως και την 31η Δεκεμβρίου του 1992 και νέοι ασφαλισμένοι αυτοί που ασφαλίστηκαν από 1/1/1993 και μετά).

 

  1. Ενηλικίωση παιδιών

Η ημερομηνία ενηλικίωσης των παιδιών είναι η 31η Δεκεμβρίου του έτους που το παιδί γίνεται 18 ετών.

 

  1. Ασφαλιστικό καθεστώς των νεοδιοριζόμενων στο δημόσιο από 1/1/2011 και μετά

Οι νεοδιοριζόμενοι υπάλληλοι στο δημόσιο από 1/1/2011 και μετά, υπάγονται υποχρεωτικά και αυτοδίκαια στον κλάδο κύριας ασφάλισης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Αυτό αφορά όλους που δεν έχουν καμία προϋπηρεσία, με οποιαδήποτε σχέση εργασίας πριν την 1/1/2011.

Έτσι εξαιρούνται της ρύθμισης και ασφαλίζονται στο ασφαλιστικό καθεστώς του Δημοσίου όσοι:

  1. Έχουν ΦΕΚ διορισμού πριν την 1/1/2011 και ανέλαβαν υπηρεσία μέσα σ' ένα μήνα από την ημερομηνία κοινοποίησης της πράξης του διορισμού τους.

  2. Είναι νεοδιοριζόμενοι μεν στο Δημόσιο, σε ΟΤΑ ή σε άλλο ΝΠΔΔ ή σε αντίστοιχες υπηρεσίες σε κράτος - μέλος της Ε.Ε. ως εξής:

α) τακτικοί μόνιμοι υπάλληλοι ή λειτουργοί, ή συμβασιούχοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου ή και ορισμένου χρόνου.

β) ημερομίσθιοι (έστω και μιας ημέρας) ή με σύμβαση έργου ή εργασία κατ' αποκοπή που έχουν τα χαρακτηριστικά της εξηρτημένης εργασίας.

γ) το ίδιο ισχύει και γι' αυτούς που μετατάσσονται ή μεταφέρονται σε άλλη δημόσια υπηρεσία.

5. Εξαίρεση από την εφαρμογή του άρθρου 6 του Ν 3865/2010

- Αφορά συνταξιοδοτικό δικαίωμα -

Υπάλληλος που θεμελίωσε συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι την 31/12/2010 εξακολουθεί να διέπεται από τις ασφαλιστικές ρυθμίσεις που ίσχυαν στο ασφαλιστικό καθεστώς που ασφαλίστηκε, όποτε και να αποχωρήσεις από την υπηρεσία του, έστω και αν αυτό γίνει μετά την 1/1/2015, χρονολογία που αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού της σύνταξης. Έτσι και τα όρια ηλικίας του δεν αλλάζουν και ο υπολογισμός της σύνταξης του θα γίνει με το παλαιό καθεστώς.

Προκειμένου για εκπαιδευτικούς, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι ειδικές ρυθμίσεις που ίσχυαν για τη συνταξιοδότηση τους, 30 έτη υπηρεσίας και 55 ετών για τους διορισθέντες μέχρι 31/12/1982 ή 30 έτη υπηρεσίας και 60 ετών για όσους διορίσθηκαν μετά την 1/1/1983, εξακολουθούν να ισχύουν για όσους θεμελίωσαν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι την 31/12/2010. Παύουν να ισχύουν για όλους που θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μετά την 1/1/2011.

 

 

ΠΙΝΑΚΕΣ

  • Συνοπτικοί για κάθε περίπτωση -

 

ΠΙΝΑΚΑΣ 1

ΠΑΛΑΙΟΙ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΛΗΦΘΕΙ/ΜΕΤΑ ΤΗΝ 01-01-1983

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Θεμελίωση μέχρι 31-12-2010

Θεμελίωση από 01-01-2011 και μετά

Άνδρες * & γυναίκες με τρία (3) τουλάχιστον παιδιά

Έτη θεμελίωσης

Ο.Η.

Έτος συμπλήρωσης 201ετίας

Έτη θεμελίωσης

Ο.Η.

20

Α.Ο.Η.

2011

21

52

2012

23

55

2013

25

65

 

* (οι άνδρες μόνο εφόσον είναι χήροι ή έχουν την επιμέλεια με δικαστική απόφαση των ανήλικων παιδιών)

 

 

ΠΙΝΑΚΑΣ 2

ΠΑΛΑΙΟΙ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΛΗΦΘΕΙ/ΔΙΟΡΙΣΘΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ 01-01-1983

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Θεμελίωση μέχρι 31-12-2010

Θεμελίωση από 01-01-2011

 

Γυναίκες με ανήλικο παιδί

Έτη θεμελίωσης

Ο.Η.

Έτος θεμελίωσης (συμπλήρωση 25ετίας)

Έτη θεμελίωσης

Ο.Η.

25

50

2011

25

52

2012

25

55

2013

25

65

Άνδρε με ανήλικο παιδί

25

65

2011

25

52

2012

25

55

2013

25

65

 

ΠΙΝΑΚΑΣ 3

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Θεμελίωση μέχρι 31-12-2010

Θεμελίωση από 01-01-2011

 

Έτη θεμελίωσης

Ποσοστό ανικανότητας

Ο.Η.

Έτη θεμελίωσης

Έτος θεμελίωσης

Ποσοστό ανικανότητας

Ο.Η.

 

Γυναίκες με ανάπηρα παιδιά

 

 

25

 

50% (με γνωμάτευση της Α.Σ.Υ.Ε.)

 

 

50

 

 

25

 

 

οποτεδήποτε

67%

(ανίκανο για κάθε βιοποριστικό επάγγελμα με γνωμάτευση Α.Σ.Υ.Ε.)

 

 

50

 

Άνδρες με ανάπηρα παιδιά

 

 

25

 

 

-

 

 

65

 

 

25

 

 

οποτεδήποτε

67%

(ανίκανο για κάθε βιοποριστικό επάγγελμα με γνωμάτευση Α.Σ.Υ.Ε.)

 

 

50

 

ΠΙΝΑΚΑΣ 4

ΠΑΛΑΙΟΙ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΛΗΦΘΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ 01-01-1983

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Θεμελίωση μέχρι 31-12-2010

Θεμελίωση από 01-01-2011

 

Έτη θεμελίωσης

Ποσοστό ανικανότητας

Ο.Η.

Έτη θεμελίωσης

Έτος θεμελίωσης

Ποσοστό ανικανότητας

Ο.Η.

 

Γυναίκες με ανίκανο σύζυγο

 

 

25

67% (με γνωμάτευση της Α.Σ.Υ.Ε.)

 

 

50

 

 

25

 

 

οποτεδήποτε

67%

(ανίκανος για κάθε βιοποριστικό επάγγελμα με γνωμάτευση Α.Σ.Υ.Ε.)

 

 

50

 

Άνδρες με

Ανίκανη σύζυγο

 

25

 

-

 

65

 

25

 

οποτεδήποτε

67%

(ανίκανη για κάθε βιοποριστικό επάγγελμα με γνωμάτευση Α.Σ.Υ.Ε.)

 

50

 

ΠΙΝΑΚΑΣ 5

ΠΑΛΑΙΟΙ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΛΗΦΘΕΙ/ΔΙΟΡΙΣΘΕΙ ΜΕ ΤΗΝ

01-01-1983

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Θεμελίωση μέχρι 31-12-2010

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Θεμελίωση από 01-01-2011

Έτη για θεμελίωση

Ο.Η.

Ο.Η. (για πρόωρη-μειωμένη σύνταξη)

Έτη για θεμελίωση

Έτος

θεμελίωσης

Ο.Η.

Πλήρη

Ο.Η.

μειωμένη

Άνδρες άγαμοι ή έγγαμοι ή χήροι ή διαζευγμένοι χωρίς παιδιά ή με ενήλικα παιδιά

 

 

 

25

 

 

 

65

 

 

 

60

 

 

Άνδρες & γυναίκες, άγαμοι/ες ή έγγαμοι/ες ή

χήροι/ες ή διαζευγμένοι/ες χωρίς παιδιά, ή με ενήλικα παιδιά

 

 

25

 

2011

 

61

 

56

 

 

 

25

 

2012

 

63

 

58

 

 

Γυναίκες άγαμες ή έγγαμες ή χήρες ή διαζευγμένες χωρίς παιδιά ή με ενήλικα παιδιά

 

 

25

 

 

60

 

 

55

 

25

 

2013

 

65

 

60

 

ΠΙΝΑΚΑΣ 6

ΠΑΛΑΙΟΙ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΛΗΦΘΕΙ/ΔΙΟΡΙΣΘΕΙ ΜΕ ΤΗΝ 01-01-1983

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Θεμελίωση μέχρι 31-12-2010 (συμπλήρωση

25ετίας)

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

 

Θεμελίωση από 01-01-2011

 

 

Άνδρες και γυναίκες

 

 

35έτη/58 ετών ή 37έτη Α.Ο.Η.

 

 

Άνδρες και γυναίκες

Έτος θεμελίωσης

(συμπλήρωση

25ετίας)

Έτη συντάξιμης υπηρεσίας/ασφάλισης Ο.Η.

2011

36 έτη/58 ετών

2012

37 έτη/59 ετών

2013

38 έτη/60 ετών

2014

39 έτη/60 ετών

2015

40 έτη/60 ετών

 

ΠΙΝΑΚΑΣ 7

ΝΕΟΙ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΙ

ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΛΟΓΩ ΓΗΡΑΤΟΣ Ή ΠΑΡΑΙΤΗΣΗΣ

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΤΙ ΙΣΧΥΕ ΠΡΙΝ ΤΟΝ Ν.3865/2010 (μέχρι 31-12-2012)

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΜΕΤΑ ΤΟΝ Ν.3865/2010

(μέχρι 31-12-2012)

Έτη υπηρεσίας και όριο ηλικίας για θεμελίωση δικαιώματος σύνταξης

Ο.Η. (για πρόωρη-μειωμένη σύνταξη)

Έτη υπηρεσίας και όριο ηλικίας για θεμελίωση δικαιώματος σύνταξης

Άνδρες και γυναίκες

 

 

15/65

 

60

Άνδρες και γυναίκες

 

15/65

Γυναίκες με ανίκανα παιδιά

 

20/55

 

50

Γυναίκες με ανίκανα παιδιά

 

25/50

Γυναίκες με ανήλικα παιδιά

 

20/55

 

50

Γυναίκες με ανήλικα παιδιά

 

15/65

Άνδρες με ανίκανα παιδιά

Δεν προβλεπόταν συνταξιοδότηση ανδρών με ανίκανα παιδιά. Ίσχυε η γενική προϋπόθεση 15 έτη/65 ετών

Άνδρες με ανίκανα παιδιά

 

25/50

Γυναίκες με τρία (3) και άνω παιδιά

20/56 (3)

20/53 (4)

20/50 (5 και άνω)

Γυναίκες με τρία (3) και άνω παιδιά

 

15/65

 

 

ΠΊΝΑΚΑΣ 8

ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ Ο.Τ.Α. ΣΕ ΒΑΡΙΕΣ ΚΑΙ ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Ν.3660/2008

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Ν.3865/2010

ΕΤΟΣ

Ο.Η.

ΕΤΟΣ

Ο.Η.

 

Άνδρες

 

οποτεδήποτε

 

58

 

Άνδρες

 

οποτεδήποτε

 

58

 

Γυναίκες

 

οποτεδήποτε

 

53

 

Γυναίκες

2011

54

2012

56

2013

58

 

 

 

ΗΛΙΑΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

 

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΑΚΕ- ΔΤ

 

 
ΔΑΚΕ-Ν.Α. ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΑΙΡΕΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ PDF Εκτύπωση E-mail
Δευτέρα, 24 Ιανουάριος 2011 02:35

   Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εργαζομένων

        ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΩΝ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΕΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

         Τηλέφωνο: 6944 501075 FAX: 2313 319671

            E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.   

                                                                              Ιανουάριος 2011

 

ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΑΚΕ-Ν.Α. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ

 

Μετά τις τελευταίες εξελίξεις- αλλαγές στον τομέα της εργασίας μας με τον Καλλικράτη, όπου αυτόνομες υπηρεσίες (οι πρώην Νομαρχίες) αποτελούν πλέον την νέα ενιαία υπηρεσία, την Αιρετή Περιφέρεια, πιστεύουμε ότι όχι μόνο πρέπει, αλλά είναι μια ευκαιρία για αναδιοργάνωση και ενίσχυση τόσο των πρωτοβάθμιων συλλόγων όσο και της Ομοσπονδίας μας.

Έτσι σε κάθε Περιφέρεια, όπου εκ των πραγμάτων υπάρχει ένας πολιτικός προϊστάμενος, για όλους τους υπαλλήλους των πρώην Νομαρχιών που την συνθέτουν, θα πρέπει να υπάρχει ένας περιφερειακός πρωτοβάθμιος σύλλογος για την αντιμετώπιση των κοινών από εδώ και πέρα προβλημάτων.

Γι αυτό επειδή:

  • Η Κάθε περιφέρεια λειτουργεί πλέον ως μία αυτόνομη υπηρεσία που συγκροτείται από τις Περιφερειακές ενότητες
  • Υπάρχει ένας επικεφαλής πολιτικός προϊστάμενος σε κάθε Περιφέρεια
  • Τα σοβαρά προβλήματα που θα δημιουργούνται θα είναι κατά κανόνα κοινά για όλους τους υπαλλήλους της Περιφέρειας, απαιτώντας πλέον κοινή αντιμετώπιση.
  • Σε κάποιες Νομαρχίες δεν υπήρχαν καν σύλλογοι ενώ σε αρκετές υπήρχαν σύλλογοι - σφραγίδες
  • Ορισμένοι σύλλογοι είχαν μικρό αριθμό μελών που καθιστούσε εξαιρετικά δύσκολη την διεκδίκηση και επίτευξη κάποιων στόχων και θέσεων
  • Υπήρχε εμφανής αδυναμία αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ Ομοσπονδίας και πρωτοβαθμίων συλλόγων (απόδειξη αυτού είναι το γεγονός πως ποτέ δεν συγκεντρώθηκαν συνολικά στοιχεία π.χ. για απεργία, για συνολικό αριθμό υπαλλήλων όλων των Νομαρχιών, για πανελλήνιες συγκεντρώσεις κλπ)
  • Επιβάλλεται η δημιουργία και ύπαρξη ενός άμεσα εκλεγμένου, ευέλικτου και συντονιστικού οργάνου με αρμοδιότητες που θα άπτονται σε όλη την Περιφέρεια ενώ παράλληλα οι τοπικοί σύλλογοι της κάθε Περιφερειακής Ενότητας θα εξακολουθούν να λειτουργούν με μορφή παρόμοια με την σημερινή τους
  • Θα υπάρχουν πολλές περιπτώσεις (π.χ. τροποποίηση οργανισμού Περιφέρειας) που θα απαιτείται η γνώμη ενός συνδικαλιστικού οργάνου το οποίο θα εκπροσωπεί όλους τους εργαζόμενους της Περιφέρειας. Αν υπάρχουν περισσότεροι των δύο συλλόγων σε μία Περιφέρεια, εύλογα γεννάται το ερώτημα ποιου η γνώμη θα υπερισχύει. Σε αυτή την περίπτωση θα επικρατεί η άποψη του σωματείου που έχει τον μεγαλύτερο αριθμό μελών, θέτοντας τους μικρότερους συλλόγους της ίδιας Περιφέρειας στο περιθώριο. Αντίθετα, σε ένα ΔΣ με περιφερειακό σχήμα θα υπάρχει συμμετοχή συναδέλφων από διάφορες Περιφερειακές Ενότητες, ώστε να έχει αντιπροσωπευτικό χαρακτήρα.
  • Εάν υπάρχουν περισσότεροι του ενός συλλόγου σε κάθε Περιφέρεια είναι πιθανό κάποια στιγμή ένας από αυτούς τους συλλόγους να ¨χρησιμοποιηθεί¨ ως διασπαστικός ή απεργοσπαστικός μηχανισμός από τον εκάστοτε Περιφερειάρχη, ο οποίος ικανοποιώντας αιτήματα ενός συλλόγου είναι δυνατόν να βάλει μια ομάδα συναδέλφων απέναντι σε άλλη
  • Η πράξη στα 10 χρόνια λειτουργίας της ΟΣΥΝΑΕ έδειξε ότι οι μικροί σύλλογοι έχουν μικρές δυνατότητες διεκδίκησης με πενιχρά θετικά αποτελέσματα, καθώς αποτελούνται από μικρό αριθμό μελών που σε κάποιες περιπτώσεις μετριούνται σε δεκάδες. Αντίθετα οι πολυμελείς σύλλογοι έχουν μεγαλύτερες δυνατότητες διεκδίκησης, είναι οικονομικά πιο ισχυροί, μπορούν με δύο λόγια, να κατεβάσουν κόσμο ακόμη και σε μια πανελλαδική συγκέντρωση, ή να πουν ότι εκπροσωπούν εκατοντάδες ή και χιλιάδες συναδέλφους στην περίπτωση των περιφερειακών συλλόγων
  • Τα σχήμα του ενός συλλόγου ανά περιφέρεια, σε κάποιες περιπτώσεις στο παρελθόν έδειξε ότι είναι αναγκαίο π.χ. κοινές συνεδριάσεις των συλλόγων Αττικής καθώς αντιμετώπιζαν κοινά θέματα
  • Με τις σημερινές δυνατότητες της Ομοσπονδίας πιστεύουμε ότι η αμφίδρομη επικοινωνία με τους 52 (θεωρητικά) συλλόγους που δεν λειτούργησε εδώ και 10 χρόνια, μπορεί να λειτουργήσει με πολύ καλύτερα αποτελέσματα με τους 13 νέους και ισχυρούς συλλόγους
  • Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι από 1-7-2011 μετατάσσονται κάποιες χιλιάδες υπάλληλοι από τις πρώην κρατικές περιφέρειες στις νέες αιρετές που είμαστε σήμερα. Μήπως δημιουργηθούν τότε νέοι Περιφερειακοί σύλλογοι οι οποίοι θα είναι σε κάποιες περιπτώσεις πιο πολυμελείς από πολλούς συλλόγους Περιφερειακών Ενοτήτων; Σ΄ αυτή την περίπτωση γίνεται αντιληπτός ο υποβιβασμός της αξίας των μικρών συλλόγων καθώς και η πιθανή διαφορετική αντιμετώπιση εργασιακών ή άλλων θεμάτων που αφορούν στο σύνολο της Περιφέρειας
  • Τα όρια-σύνορα της κάθε πρώην Ν.Α. δεν πρέπει να μας χωρίζουν, αλλά να μας ενώνουν, αφού είμαστε πλέον συνάδελφοι στη ίδια Υπηρεσία-Περιφέρεια. Άλλωστε ακόμη και με την ως τώρα μορφή των συλλόγων υπάρχουν σύλλογοι που λειτουργούν με υποδειγματικό τρόπο παρόλο που εκτείνονται σε μεγάλες αποστάσεις π.χ. σύλλογοι Έβρου, Κυκλάδων, Δωδεκάνησα κ.α. και δεν οδηγήθηκαν στην δημιουργία χωριστών μικρών και τοπικών συλλόγων ανά νησί ή Επαρχείο.
  • Με ενιαίο ψηφοδέλτιο για όλη την Περιφέρεια θα γίνονται οι εκλογές του Υπηρεσιακού Συμβουλίου και οι δύο εκπρόσωποι μας που θα εκλεγούν θα εκπροσωπούν το σύνολο των συναδέλφων της Περιφέρειας.

ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ: Προτείνουμε ένα σχήμα των νέων συλλόγων το οποίο θα λειτουργεί περίπου με την παρακάτω μορφή. Τονίζουμε ότι δεν καταθέτουμε μια πρόταση που δεν επιδέχεται επεξεργασία. Πιστεύουμε όμως ότι το σχήμα που προτείνουμε είναι λειτουργικό και το πιο αντιπροσωπευτικό για όλες τις Περιφερειακές Ενότητες. Άλλωστε ο συνδικαλιστικός χώρος έχει να δείξει ένα μεγάλο αριθμό συλλόγων που λειτουργούν σε διανομαρχιακό επίπεδο, με ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα, όπως οι σύλλογοι των κρατικών Περιφερειών, των εφοριακών, του Υπουργείου Παιδείας, του ΟΑΕΔ, του ΟΑΕΕ (πρώην ΤΕΒΕ) κ.α. και σε αρκετές περιπτώσεις χωρίς Τοπικά Συμβούλια.

 

 ΟΡΓΑΝΑ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

  1. Η Γενική Συνέλευση των μελών
  2. Το Διοικητικό Συμβούλιο της Περιφέρειας ή Περιφερειακό Συμβούλιο με αρμοδιότητες που άπτονται σε θέματα που αφορούν σε κοινή αντιμετώπιση για όλη την Περιφέρεια. Ο αριθμός των μελών του ΔΣ (περίπου 15μελές) μπορεί να προκύπτει από τις ιδιαιτερότητες της κάθε Περιφέρειας (π.χ. αριθμός Π.Ε, ηπειρωτική ή νησιωτική Περιφέρεια κ.α.)
  3. Η Ελεγκτική Επιτροπή της Περιφέρειας
  4. Οι Τοπικές Συνελεύσεις των Π.Ε.
  5. Οι Διοικούσες Επιτροπές ή Τοπικά Συμβούλια ή Διοικητικά Συμβούλια των Π.Ε. με αρμοδιότητες σε θέματα της αντίστοιχης Περιφερειακής Ενότητας και αριθμό μελών του ΔΣ στα σημερινά επίπεδα με αριθμό περίπου 5-9 μέλη.
  6. Οι Ελεγκτικές Επιτροπές των Π.Ε.

Αρχαιρεσίες του συλλογου

α) Οι αρχαιρεσίες για την ανάδειξη

  • Περιφερειακού Συμβουλίου
  • Δ.Σ. Περιφερειακών ενοτήτων (Τοπικών Δ.Σ.)
  • Αντιπροσώπων για το δευτεροβάθμιο όργανο (Ομοσπονδία)
  • Ελεγκτική Επιτροπή Περιφέρειας και
  • Ελεγκτικές Επιτροπές Περιφερειακών Ενοτήτων

γίνονται κάθε 3 χρόνια με μυστική ψηφοφορία με ίδια ψηφοδέλτια και την ίδια ημέρα σε όλη την Περιφέρεια.

 

β) Δικαίωμα για να εκλέγονται

  • στο Περιφερειακό Δ.Σ.,
  • στην Ελεγκτική Επιτροπή,
  • στους αντιπροσώπους στην δευτεροβάθμια οργάνωση και
  • στην Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή

έχουν όλα τα μέλη του συλλόγου της Περιφέρειας με δικαίωμα ψήφου ανεξάρτητα από την περιοχή της Περιφέρειας που υπηρετούν.

 

γ) Δικαίωμα για να εκλέγονται

  • στα Τοπικά Συμβούλια ή ΔΣ των Π.Ε.
  • στις Τοπικές Ελεγκτικές Επιτροπές και
  • στις Τοπικές Εφορευτικές Επιτροπές

έχουν τα μέλη που υπηρετούν στην περιοχή της συγκεκριμένης Περιφερειακής Ενότητας.

 

δ) Τα μέλη του συλλόγου της Περιφέρειας μπορούν να είναι υποψήφιοι ταυτόχρονα τόσο στο Περιφερειακό, όσο και στο Τοπικό Συμβούλιο.

 

ε) Η Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή καταρτίζει τα ψηφοδέλτια των:

  • Υποψηφίων για το Δ.Σ της Περιφέρειας
  • Υποψηφίων για την Ελεγκτική Επιτροπή της Περιφέρειας
  • Υποψηφίων για το δευτεροβάθμιο όργανο (Ομοσπονδία)

 

στ) Οι Τοπικές Εφορευτικές Επιτροπές καταρτίζουν τα ψηφοδέλτια των:

  • Υποψηφίων για το Δ.Σ (τοπικό) της Π.Ε.
  • Υποψηφίων για την Ελεγκτική Επιτροπή της Π.Ε.

 

ζ) οι υποψήφιοι μετέχουν στις αρχαιρεσίες σε συνδυασμούς της προτίμησης τους και σαν μεμονωμένοι με ανεξάρτητο ψηφοδέλτιο ο καθένας.

 

η) Όλες οι ψηφοφορίες για την ανάδειξη των μελών των διαφόρων οργάνων διεξάγονται ταυτόχρονα σε όλη την Περιφέρεια, την ημερομηνία που όρισε η Γενική Συνέλευση.

 

θ) Επειδή γίνονται δύο ψηφοφορίες ταυτόχρονα και για την αποφυγή λαθών, μπορούν να υπάρχουν διαφορετικών χρωμάτων φάκελοι ή και ψηφοδέλτια για την εκλογή Περιφερειακών Οργάνων και διαφορετικοί για τα Τοπικά Όργανα.

 

ι) Ολομέλεια πρωτοβαθμίων συλλόγων πραγματοποιείται μία ή δύο φορές τον χρόνο

 

ια) Εργασιακές Επιτροπές

Το Περιφερειακό και το Τοπικό Δ.Σ. μπορεί για την υποβοήθηση του έργου του να συστήνει με απόφασή του εργασιακές επιτροπές για μελέτη, εισήγηση και προώθηση ειδικότερων θεμάτων του Συλλόγου.

  

ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΑΚΕ Ν.Α.

Βαζούρας Δημήτρης - μέλος ΔΣ ΟΣΥΝΑΕ

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
ΔΑΚΕ-Ν.Α. ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ 2011 ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ Ν.Α. PDF Εκτύπωση E-mail
Πέμπτη, 23 Δεκέμβριος 2010 09:58

      Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εργαζομένων  

              ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΩΝ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΕΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ    

    ΤΗΛ: 6944 501075  FAX:2313 319905 E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

                                                                                                16 Δεκεμβρίου 2010

       ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ Ν.Α.

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Σας αποστέλλουμε προς ενημέρωσή σας το τμήμα του ψηφισθέντος νόμου που αφορά στον τρόπο μισθοδοσίας των υπαλλήλων που υπηρετούν σήμερα Δεκέμβριος 2010) στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις.

 

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΜΕΤΡΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ»

                    ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄

       ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΑ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Άρθρο 9: Ρυθμίσεις για το προσωπικό των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων

1. Η μισθοδοσία του μονίμου και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου προσωπικού, που υπηρετεί στις νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις την 31.12.2010 και από 1.1.2011 καθίσταται αυτοδίκαια προσωπικό των περιφερειών, ή μετατάσσεται σε δήμο, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.3852/2010 (Α' 87) και ανεξαρτήτως δημοσιεύσεως ή μη των σχετικών διαπιστωτικών πράξεων κατάταξης ή μετάταξής του, καταβάλλεται έως τον Απρίλιο του 2011 από τον Κρατικό Προϋπολογισμό και ειδικότερα σε βάρος των οικείων ΚΑΕ του Ε.Φ. 07-120 του προϋπολογισμού εξόδων του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, με την ίδια έως την 31.12.2010 διαδικασία.

Η τακτοποίηση των ανωτέρω πληρωμών γίνεται απολογιστικά έως την 30.6.2011, με μεταφορά στον ανωτέρω Ε.Φ. και τους σχετικούς ΚΑΕ αντίστοιχων κατά περίπτωση ποσών από τους πόρους των άρθρων 259 και 260 του προαναφερθέντος νόμου.

 

                                                  Ημερομηνία Ψήφισης του Νομοσχεδίου 14/12/2010

 

                                                 ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΑΚΕ Ν.Α.

                       Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                        Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ   

                                                                                                              

                     ΒΑΖΟΥΡΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ                             ΚΩΣΤΟΥΛΑ ΚΑΛΛΙΟΠΗ

 
« ΈναρξηΠροηγούμενο12345678ΕπόμενοΤέλος »

Σελίδα 1 από 8

fotografies2 arxeio2

syndesmoi2 epikoinonia2

Μετρητής Επισκεπτών

mod_vvisit_counterΣήμερα235
mod_vvisit_counterΧθες399
mod_vvisit_counterΑυτή την εβδομάδα235
mod_vvisit_counterΑυτόν τον μήνα7689
mod_vvisit_counterΣύνολο επισκέψεων380731
bottom

designed by FREEextra.com - contact to webmaster - Διαχείριση